I et nytt intervju gjennomført av IGN, har utviklerne bak Cyberpunk 2077 forklart litt om hvordan de fikk til å porte spillet til Switch 2.
Spillstudioet har tidligere portet et av sine storspill til Switch-konsollen – nemlig Witcher III. Porteringen ble imidlertid gjort av en tredjepart, og ikke av CD Project RED selv.
Denne gangen er det imidlertid spillstudioet selv som har stått bak porteringen. En av grunnen til det, er at Nintendo selv kontaktet spillstudioet i 2023. Dette fordi de ønsket en Cyberpunk-port til en hemmelig kommende konsoll.
Den andre grunnen er at spillet teknisk sett måtte bygges opp fra grunnen av. Spillet er egentlig programmert for x86 og ikke for ARM-arkitekturen (som brukes på Switch 2). Siden utviklerne bak Cyberpunk 2077 fortsatt jobber i CD Projekt RED, var det aller best at disse også tok seg av porteringen. Det skal for øvrig også nevnes at Cyberpunk 2077 også er på vei til Mac-datamaskiner med M-prosessorer (som jo er ARM-prosessorer).
I intervjuet gjør CD Projekt RED det klart at det var betraktelig enklere å portere spillet enn de originalt så for seg.
Se intervjuet i sin helhet her:
