I et nytt intervju med IGN, gikk Bowser inn på emnet om fysiske og digitale spill.
På noen måter føles det som om fysiske spill er på vei ut. Digitale spill blir stadig mer populære. I tillegg til det har Nintendo nå begynt å introdusere fysiske spillnøkkel-spill, som i praksis er tomme spill som må laste ned hele spillet fra Internett.
Enn så lenge tilbyr Nintendo helfysiske versjoner av alle sine spill, og skal vi tro Bowser selv, så vil det fortsette slik:
In the immediate future, physical games are still a key part of our business. And we value our relationships in particular with our retailers, and want to make sure we have products available for them to sell to their consumers. When you look at game-key cards, for us, our goal with Nintendo Switch 2 – similar to what we were able to accomplish on Nintendo Switch – is to have the broadest and deepest library of content we possibly can. And that includes our publishing partners. And game-key cards are a way that our publishing partners are able to bring more content onto the platform, deeper and larger, more immersive content on the platform.”
Doug Bowser, President Nintendo of AmericaOg godt er det – tenker vi. Hva tenker du om diskusjonen om fysiske vs digitale spill?
